محمد محمدی، مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره تقویت یادگیری دانش آموزان ضعیفتر و کسب آمادگی برای ورود به دوره متوسطه اول گفت: برنامهریزیهای لازم را پیرامون برگزاری کلاسهای آموزشی تقویتی در قالب گروههای جهادی، بسیج فرهنگیان و تشکلهای مردمی انجام دادهایم تا بهویژه ضعف دانشآموزان روستایی و مناطق محروم برطرف شود.
درباره نحوه ارزشیابی پایانی دانش آموزان پایه ششم اظهار کرد: طبق قانون، امتحانات پایه ششم با سوالات واحد منطقهای برگزار میشود و تصحیح برعهده معلم به شیوه توصیفی خواهد بود.
وی افزود: معلم بعد از نتیجه آزمون را همانند مابقی تکالیف و ارزیابیهای دانشآموزان در کارپوشه آنها قرار میدهد و این طور نیست که این ارزشیابی به تنهایی تعیینکننده تکلیف نهایی دانشآموز باشد. بلکه در مقایسه با مابقی آثار، تکالیف، تمارین و مدارکی که در طول سال از هرکدام از دانشآموزان جمعآوری کرده قرار میدهد و درباره ارتقاء یا عدم ارتقای آنها به پایه بالاتر تصمیمگیری میکند.
محمدی ادامه داد: برای اولین بار است که سامانه پایش با نام شهید زینالدین فعال شده و در خرداد که نتایج بچهها ثبت شود میتوانیم به طور دقیق مشاهده کنیم که کدام دانشآموز در کدام مدرسه و کدام درس احتیاج به آموزشهای جبرانی دارد.
منبع : ایسنا